Friss topikok

  • kergezerge: @ZergeFan: hehe, jó, te nyertél, ma elaludtam, mint medve, majdnem 11-kor keltem, szóval biztos a ... (2014.05.05. 18:01) Itt ellennék
  • kergezerge: @ZergeFan: fogsz egy hitvest és gogolizálod, mit nem értesz? :D Egyébként a matriarchátus meg a tö... (2014.01.15. 17:35) Gyermekkori kedvencek
  • kergezerge: @ZergeFan: fizikusbácsi nem olyan, és nem is strandkönyv, és... (2014.01.15. 17:30) Tengerikígyó-bűvölés
  • kergezerge: @ZergeFan: tök pici az avatárod, nemtom kibogarászni :D (2014.01.09. 18:04) Olvasófotel
  • kergezerge: @Pável: úgy értem, hogy aki azon a könyvön végigment, annak már könyv nélkül is kell tudnia alkotn... (2013.05.31. 13:27) Candide - ízesítés nélkül

olvassunk világgá


idén eddig 12 országból olvastam (5.33%)

Elsők az első mondatok közt

2014.08.21. 19:49 | kergezerge | Szólj hozzá!

Üstökös kigyűjtötte a könyveiből az öt legütősebb első mondatot. Hát, kinek a pap, kinek a papramorgó, én leszoknék az olvasásról, ha ilyenek lettek volna eddig a legjobbak, az ötlet viszont tetszik, gyűjtöttem én is.

Először is adnék egy első hármas különdíjat Rejtőnek:
 - Uraim, a késemért jöttem!
 - Hol hagyta?
 - Valami matrózban.
Aztán egy első kettőst Austennek:
Általánosan elismert igazság, hogy a legényembernek, ha vagyonos, okvetlenül kell feleség. Ez az igazság oly mélyen bevésődött a vidéki családok lelkébe, hogy ha ilyen ember csöppen a szomszédságukba, rögtön egyik vagy másik leányuk jog szerinti tulajdonának tekintik, még ha nem ismerik is érzéseit vagy nézeteit.
Évekig ódzkodtam a Büszkeség és balítélettől, aztán végül véletlenül elolvastam ezt a két mondatot, és Fülig Zergével már nem volt nehéz dolga a könyvnek.

Aztán egy, sőt, három fejezetkezdő különdíj jár még Tar Sándornak:
Piroska néniben volt belátás, tudta, hogy kell reggel a bort tölteni.
Harap Sanyi egyik este azt találta ki, hogy a kis Zeke Zoli tulajdonképpen az ő fia.
Ocsenás is a városból költözött a mi utcánkba, úriembernek látszott, egy biciklit tolt maga mellett, és bármilyen volt az időjárás, pantallóban járt, félcipőben, egy kis vállra akasztható táskával a nyakában, emiatt sokáig nem is köszönt neki senki.

Előfordult persze, hogy az első mondat nagyon megfogott, aztán csúnya csalódás lett a vége:
Kedves Jorge Amado barátom, annak a maniókabuktának, amit én csinálok, tulajdonképpen nincs is receptje.
(Jorge Amado: Flor asszony két férje)
A kazamatában teljes sötétség honolt, de Katsa fejében megvolt a térkép. 
(Kristin Cashore: A garabonc)
Egyébként lehet, hogy a manióka tápióka volt, ezeket mindig keverem, de hogy tocsog a kókuszolajban, abban biztosak lehetünk. Katsa fejében meg valami elképesztően nem volt semmi. ;)

A többi viszont csupa remekség. Legyen hét, olyan jók.

7. Állatvárosban nem illik kérdezni.
(Lauren Beukes: Zoo City)

6. A hegemóniai Konzul ébenfekete űrhajójának balkonján ült, és Rahmanyinov cisz-moll prelúdiumát játszotta egy ősi, de jól karbantartott Steinwayen, miközben hatalmas, zöld, gyíkszerű élőlények kavarogtak és bömböltek a lenti mocsárban. 
(Dan Simmons: Hyperion)

5. A holdvilág besüt ágyam végére és ott elterpeszkedik, mint valami lapos kő.
(Gustave Meyrink: Gólem)

4. Amit most elmesélek, az
       <declaration:calculation>
       <pls:egy vesztes története>
       <pls:egy dezertőr története>
       <eql:vagyis az enyém>
       </declaration>
(Itó Projekt: </Harmónia>

3. Görögdinnye édes levében tettük, s megtettük megint, amit kellett, görögdinnye édes levében telik-múlik az életem.
(Richard Brautigan: Görögdinnye édes levében)

2. Bárky Dezső, a szocióvári Háromszorsan Kiváló John Brown Városi és Járási Könyvtár Szabó Ervin-díjas igazgatója azon az emlékezetes napon immár harmadízben vonult le a tömör raktárba.
(Kamarás István: Megjelöltek)

1. Mondják, hogy megszabadulása után ötvenhárom évvel visszatért az Aranyfelhőből azért, hogy újra felvegye a Mennyország kesztyűjét, hogy szembeszálljon az Élet Rendjével és az istenekkel, akik azt elrendelték.
(Roger Zelazny: A Fény Ura)

Persze nem emlékszem mindegyik jó kezdőmondatra, ahhoz meg lusta is vagyok, meg épp dobozokból is élek, hogy végignézzem a könyveimet. Voltam viszont ma a Népszínház utcai könyvesboltban, megkérdeztem a boltoskisasszonyt is, neki melyik volt a legemlékezetesebb, úgyhogy közzéteszem az ő kedvencét is:
Legkorábban a gyerekek jöttek el, hogy lássák az akasztást.
(Ken Follett: A katedrális)

Szerintetek? Kivételesen elsőzni nem ősi román szokás. =)

A bejegyzés trackback címe:

https://kergezerge.blog.hu/api/trackback/id/tr736617941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása